De highlights van de dag

191128-124504-edm-7901-hr.jpg

Terugblik: maak gebruik van data, experimenteer en haal de pareltjes eruit

Tijdens het Automotive Seminar op 28 november in DeFabrique te Maarssen, stond de enerverende automotive-industrie centraal. Diverse experts deelden hun visie, inzichten en tips, in de hoop u klaar te stomen voor de toekomst. Lees verder voor een terugblik op alle highlights van de dag.

Na een korte introductie door dagvoorzitter Raymond Ros (Product Manager Automotive bij EDM), trapte Jos van den Bergh (Communicatie & Media Consultant bij Mediamondo) als eerste spreker het event af. Hij vertelde over de ontwikkelingen waarmee de industrie te maken heeft, waaronder een veranderende loyaliteit richting automerken, andere mobiliteitsvormen en de toename van digitalisering. Van den Bergh: “De echte autokoper wordt steeds ouder. De consument van nu heeft liever een mobiele telefoon dan een auto.

Marco Boender (Chief Sharing Officer bij Fetch car sharing) gaf inzicht in het belang van data bij de inzet van autodelen; een nog relatief nieuwe mobiliteitsvorm: “Het is belangrijk om data toe te passen, omdat we afrekenen per rit. We zien de klant niet en leren deze daarom alleen kennen aan de hand van data.

Wouter Smit (Data Scientist bij EDM) legde uit wat de mogelijkheden zijn met data: “Artificial toepassingen zijn niet alleen van de toekomst, maar ook van nu. Je ziet dat in zelfrijdende auto’s, maar je kunt dit ook toepassen in je marketing en sales. Hierdoor kun je relevant communiceren en je resources efficiënt inzetten. Mijn marketingtip voor 2020? Maak gebruik van data, experimenteer en haal de pareltjes eruit!

Valéry Gresnigt (Head of Marketing bij Polestar), introduceerde het nieuwe elektrische automerk Polestar. Hij lichtte toe waarin Polestar zich onderscheidt van andere automerken, door niet te insinueren dat Polestar weet wat de klant wil, maar door te laten zien wat de klant bij Polestar kan krijgen: “Als je ervoor kiest om disruptief te zijn, dan is het van belang om met het oog hierop alle facetten op elkaar af te stemmen, van je product, productie tot aan je communicatie en marketing.

Terwijl de bezoekers van het seminar de dag afsloten op de kartbaan, keek Raymond Ros terug op een interessante dag: “We hebben veel variatie gebracht in de sprekers en de onderwerpen. Data, innovatie, doelgroepen, data science, het kwam allemaal aan bod. Ik heb het gevoel dat we mensen echt wat mee hebben gegeven vandaag.

Benieuws naar een visuele terugblik, bekijk dan de fotoselectie van het Automotive Seminar 2019

Terug naar overzicht
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.