Een ‘Blik op de toekomst’

nieuwsbericht-automotive-seminar-6november-1-.jpg

Wat u te wachten staat tijdens het Automotive Seminar!

De middag wordt gestart met een wake-up call over de markt, waarbij we kijken hoe er (inter)nationaal op innovatieve wijze wordt omgegaan met data. Ook staan we stil bij andere ontwikkelingen zoals het fenomeen autodelen en schenken we aandacht aan de bijdrage van data aan het voorspellen van een volgende auto-aankoop. Tot slot vertelt Polestar, het nieuwe elektrische automerk, waar we op korte termijn op kunnen rekenen met het oog op customer experience.
 
Dagvoorzitter Raymond Ros: “Private lease, car sharing, elektrisch rijden, autonoom rijden; enkele trends die aantonen dat de markt aan het veranderen is. Waar de consument de afgelopen honderd jaar de winkel in stapte om een auto te kopen en er even later mee wegreed, zien we nu grote veranderingen in het keuzeproces en mobiliteit. Voor aanbieders en importeurs vraagt dit om een andere marketing en sales aanpak . De sprekers dagen bezoekers uit om hier opnieuw of anders over na te denken. Dit seminar gaat iedere branchegenoot op het vlak van data, marketing en sales helpen zich klaar te maken voor de toekomst.”

Overzicht van de sprekers


Polestar: the future is here

Valéry Gresnight, Head of Marketing Nederland bij Polestar
Een optimale customer experience wordt hét thema binnen de automotive-industrie. Valéry Gresnigt laat u namens Polestar, een nieuw elektrisch automerk uit Zweden, zien hoe het beste kan worden ingespeeld op de markt. Daarnaast neemt hij ons mee op reis door het hele proces dat Polestar op dit moment doorloopt en vertelt de toekomstplannen van het merk.
 
Ondernemen in nieuwe (auto) mobiliteit
Marco Boender, Chief Sharing Officer bij Fetch car sharing
Het mobiliteitsvraagstuk verandert. Consumenten hechten minder waarde aan autobezit en zoeken naar eenvoudigere manieren om van A naar B te komen. Fetch car sharing speelt hier perfect op in. Het aanmelden, reserveren, openen en sluiten gebeurt allemaal met in Nederland ontwikkelde apps. Marco Boender vertelt meer over de uitdagingen, successen en lessen van ‘free floating’ car sharing in Amsterdam.
 
De toekomst is nu: over een branche die moet opschakelen
Jos van den Bergh, Communicatie & Media Consultant bij Mediamondo
Anno 2019 liggen er ontelbaar veel kansen voor de automotive-industrie. Maar is men hier eigenlijk wel klaar voor en is de algehele denk- en werkwijze progressief genoeg? Jos van den Bergh neemt u mee in diverse trends die laten zien dat de industrie op verschillende fronten móet veranderen.
 
Voorspel de volgende auto-aankoop
Wouter Smit, Data Scientist bij EDM
Data en data technologie zijn de toekomst. Maar waar te beginnen? Wouter Smit maakt in zijn lezing een zeer complex thema als het voorspellingsmodel, heel begrijpelijk en concreet. Hij geeft inzicht in de huidige Data Science binnen de automotive-industrie, duikt in de achtergrond van het Renewal Model, licht de werking en opbouw ervan toe, vertelt over de toepassing en geeft inzage in resultaten.
 
Meer weten over het seminar, bekijk dan het programma en informatie over de sprekers
 

Aanmelden

Bent u klaar om geïnspireerd én klaargestoomd te worden voor 2020 en de jaren erna? Meld u dan nu aan voor het Automotive Seminar op 28 november in DeFabrique te Maarssen.

Terug naar overzicht
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.