Downloads

Smart Data Retail Seminar 2018

"Leer de klant achter (uw) data kennen"

Presentaties

Monique Lekkerkerker, Customer Experience Marketeer, Miele Nederland B.V. 
Immer Besser in 2018 = consument centraal (De rol van Miele verandert)

Het retail landschap verandert en daarmee de rol van Miele. Om als merk onderscheidend en succesvol te kunnen opereren, is de focus verlegd van een product georiënteerde naar een consument georiënteerde aanpak. Tijdens deze presentatie wordt aan de hand van de categorie wasmachines toegelicht wat dit betekent voor de strategie en hoe Miele consumentendata weet toe te passen.


Constant Berkhout, Eigenaar, Rijnbrug Advies
Roelant Stegmann, Data scientist, EDM 
De Marqt van data (deze presentatie wordt niet gedeeld) 

Eind vorig jaar had Marqt concrete vragen om meer inzicht te verkrijgen in hun klanten en hun gedrag. Constant Berkhout heeft dit samen met EDM opgepakt, wat onder andere heeft geleid tot aan verbeterde winkel layout. Roelant Stegmann duikt dieper in op de analyses die hiervoor zijn gedaan. 


Robert Feltzer, Managing Partner, EDM
Klant of datagedreven? (deze presentatie wordt niet gedeeld) 

We moeten allemaal aan de Big Data. Zoveel is duidelijk. Maar welke data is er eigenlijk beschikbaar? Hoe kun je die gebruiken in customer driven retailing en mag het allemaal wel? Hoe doen anderen dat en wat is de grootste valkuil?


Job van den Berg, Client and Innovation Director , Kantar
Manage the moments of truth

Als retailer kun je het verschil maken door een positieve ervaring te geven op de momenten die er voor de klant écht toe doen. Helaas ontberen veel retailers kennis over deze zogenaamde moments of truth. Met behulp van de nieuwste technologieën, volgt Kantar de consument zowel in zijn fysieke als virtuele journey. Job van den Berg laat aan de hand van verschillende retail cases zien hoe Kantar met een innovatieve methode bedrijven verder helpt. 


Peter Ros, Trendwatcher | Ondernemer | Boardroom Sparringpartner, Prosult BV
Toekomst van retail (deze presentatie wordt niet gedeeld) 

De komst van internet heeft het retail landschap drastisch veranderd en zal dat blijven doen. Waar men dacht dat internetaanbieders niet in staat zouden zijn de juiste service en aandacht te kunnen bieden, blijken zij met hun o.a. 24/7 toegang en het ruimhartige retourbeleid veel consumenten voor zich te winnen. In deze lezing geeft Peter een beeld van het Retail landschap van de toekomst, wat is de volgende shake-out en vooral waar liggen de kansen!

Verstand van data.
Gevoel voor marketing.