Over EDM

Aanmelden

Over EDM

EDM BV is onderdeel van de EDM Media Group, met vestigingen in Nederland, Engeland en België. Daarnaast participeert de EDM Media Group in: EDM Digital Solutions, 360 United Media en Smart Data Services.

Tijdlijn

In 1995 richt Gert-Jan Evers EDM Broking & Management op. Vanuit de visie "Think global, act local" worden tussen 2000 en 2007 in Engeland, Frankrijk, Duitsland en België kantoren geopend.

EDM groeit door en het jaar 2009 staat in het teken van de overname van Customer Intelligence specialist DDMS. In 2014 wordt een grote stap gezet door de overname van Bisnode Nederland BV, voorheen WDM Nederland.

  • 1995 Oprichting EDM B&M
  • 1999 Start EDMMedia, Nederland
  • 2000 Start EDMMedia, Engeland, Duitsland en Frankrijk
  • 2004 Overname Beta Marketing BV (EDMData BV)
  • 2007 Start EDMMedia, België
  • 2008 Overname Teleknowledge Directory Service BV door EDMData
  • 2009 Overname DDMS
  • 2013 Fusie EDMMEDIA, EDMDATA en DDMS. Nieuwe naam: EDM
  • 2014 Aandeel in Mark&Mini
  • 2014 Overname Bisnode Nederland BV
  • 2015 Bisnode Nederland BV en EDM vormen samen EDM BV
  • 2015 Aandeel in Smart Data Services
  • 2016 Oprichting EDM Digital Solutions

Visie

De hoeveelheid data waarover organisaties kunnen beschikken is enorm, evenals de snelheid waarop deze binnenkomt en de diversiteit ervan. Deze trend zal zich verder doorzetten, niet alleen wat betreft data die vanuit de relatie met de klant wordt verzameld, maar ook data die door anderen beschikbaar wordt gesteld, zoals de 'open data' vanuit de overheid.

Met de toename van data groeit ook de behoefte en noodzaak om deze structureel te kunnen ontsluiten, analyseren en toe te passen. Niet alleen om de klant op het juiste moment en via het juiste kanaal de meest relevante boodschap te kunnen geven, maar ook om sneller in te kunnen spelen op de voor een organisatie relevante KPI's.

Succesvolle organisaties zullen zich daarom meer en meer gaan onderscheiden van de rest, door (klant)data centraal te stellen in hun bedrijfsstrategie en een hogere RoD (Return on Data) te realiseren.

Missie

EDM wil dé partner zijn die (middel)grote en data-gedreven organisaties helpt om het rendement uit data te maximaliseren door het zo goed mogelijk ontsluiten, analyseren en toepassen van die data.

Strategie

EDM vergroot het rendement op klantdata door intelligente en pragmatische oplossingen op het gebied van datakwaliteit, klantinzicht en doelgroepbereik. Door gebruik te maken van geavanceerde technologie, consumenteninformatie en analyses wordt data ontsloten, geanalyseerd en toegepast. Bijvoorbeeld door het valideren van klantgegevens, het bouwen van dashboards voor een 360º klantbeeld en het gesegmenteerd bereiken van de juiste on- en offline doelgroep.

EDM Seminar

In onze missie geven wij duidelijk aan dat wij een partner willen zijn van data driven organisaties, het organiseren van branche gerichte seminar is een onderdeel hiervan. Jaarlijks organiseren wij een beperkt aantal branche gerichte seminars met daarin sprekers uit de praktijk met eigen cases en een duidelijk (toekomst) visie op ons vakgebied. Bezoekers van deze seminar worden betrokken bij de sessies en zijn vrij in het stellen van vragen en het delen van kennis. Na afloop stellen wij de presentaties beschikbaar aan de seminar bezoekers.

Verstand van data.
Gevoel voor marketing.