Het Programma

"Leer de klant achter (uw) data kennen"

Aanmelden

Programma Retail Seminar 2018

12.30 - 13.00
Inloop lunch
Lunch buffet
13.00 - 13.15
Welkomst woord
Door dagvoorzitter Hank van Dijk
reynolds-kb-0091.jpg
Hank van Dijk
Vallo
Ondernemer en Consultant
13.15 - 13.45
Immer Besser in 2018 = consument centraal
De rol van Miele verandert

Het retail landschap verandert en daarmee de rol van Miele. Om als merk onderscheidend en succesvol te kunnen opereren, is de focus verlegd van een product georiënteerde naar een consument georiënteerde aanpak. Tijdens deze presentatie wordt aan de hand van de categorie wasmachines toegelicht wat dit betekent voor de strategie en hoe Miele consumentendata weet toe te passen.

edm-monique-lekkerkerker.jpg
Monique Lekkerkerker
Miele Nederland B.V.
Customer Experience Marketeer
13.45 - 14.15
De Marqt van data
Hoe Marqt succesvol data inzet

Marqt is een duurzame eten en drinken winkel opgericht door Quirijn Bolle in 2008. Marqt opende haar eerste winkel aan de Overtoom in Amsterdam. Momenteel zijn er vijftien vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Haarlem en Rotterdam. Marqt staat voor eten en drinken dat is geproduceerd met respect voor mens, natuur, milieu & dier. 

Wij geloven dat goed en gezond eten toegankelijk moet zijn voor iedereen. Dit kan als je kiest voor wat echt belangrijk is. Door bijvoorbeeld boeren de ruimte te geven om producten te maken waar ze echt trots op zijn. Door respect te tonen voor dieren en zorg te dragen voor een goed milieu. Als we samen de juiste keuzes blijven maken, bepalen we zelf de kwaliteit van onze voeding. Met echt goede producten en eerlijke prijzen.

foto-constant-berkhout.jpg
Constant Berkhout
Rijnbrug Advies
Eigenaar
14.15 - 14.45
Klant of datagedreven
(Customer)(Data) driven retailing?


We moeten allemaal aan de Big Data. Zoveel is duidelijk. Maar welke data is er eigenlijk beschikbaar? Hoe kun je die gebruiken in customer driven retailing en mag het allemaal wel? Hoe doen anderen dat en wat is de grootste valkuil?

rf-edm-2017-3.jpg
Robert Feltzer
EDM
Managing Partner
14.45 - 15.05
Pauze


15.05 - 15.35
Manage the moments of truth
Maak jij het verschil?

Als retailer kun je het verschil maken door een positieve ervaring te geven op de momenten die er voor de klant écht toe doen. Helaas ontberen veel retailers kennis over deze zogenaamde moments of thruth. Met behulp van de nieuwste technologieën, volgt Kantar de consument zowel in zijn fysieke als virtuele journey. Job van den Berg laat aan de hand van verschillende retail cases zien hoe Kantar met een innovatieve methode bedrijven verder helpt.


job-van-den-berg-kantar.jpg
Job van den Berg
Kantar
Client and Innovation Director
15.35 - 15.50
AVG Quiz
AVG Quiz

Test uw kennis over de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Bent u klaar voor de nieuwe wetgeving en hoe ver zijn uw collega seminar bezoekers? De winnaar van deze Quiz gaat uiteraard niet met lege handen naar huis!

edm-wouter-jan-meerdink-veldboom.jpg
Wouter-Jan Meerdink Veldboom
EDM - Programma Manager
Sr. Sales Consultant
juliette-van-balen.jpg
Juliette van Balen
IP advocaten
Advocaat, privacyspecialist en eigenaar van IP advocaten
15.50 - 16.20
Een bijzondere business case


16.20 - 16.35
Recap en afsluiting
reynolds-kb-0091.jpg
Hank van Dijk
Vallo
Ondernemer en Consultant
16.35 - 17.30
Netwerkborrel

Verstand van data.
Gevoel voor marketing.